Prawo w marketingu
Świadczymy kompleksowe wsparcie prawne w ramach realizacji kampanii marketingowych. Wspieramy działy marketingu celem zapewnienia zgodności z prawem w zakresie prowadzenia kampanii, konkursu, informowania o cenach, promocjach. Przygotowujemy także całość dokumentacji prawnej związanej z realizacją kampanii i konkursu.
W ramach wsparcia realizujemy m.im.:
- Opracowanie umowy między kooperantami w zakresie uregulowania realizacji wspólnej akcji marketingowej przez więcej niż jednego kooperanta oraz koncepcji ról kooperantów w ramach pełnienia roli Organizatora, Partnera;
- Opracowanie umów regulujących gromadzenie, przetwarzania danych osobowych, przepływ danych między kooperantami;
- Wypracowanie mechanizmów i zgód w obszarze ochrony danych osobowych umożliwiających dalsze udostępnianie danych do Partnerów biznesowych kooperantów;
- Opracowanie koncepcji stworzenia zbioru danych osobowych na podstawie zgody do celu marketingowego przy realizacji kampanii do dalszego wykorzystania;
- Wsparcie prawne przy opracowaniu koncepcji konkursu pod kątem ryzyk prawnych związanych z organizacją loterii;
- Opracowanie koncepcji przyjmowania zgłoszeń do konkursu za pomocą wielu kanałów pod kątem ochrony danych;
- Opracowanie kompleksowego Regulaminu konkursu uwzględniającego aspekty:
- Postanowienia ogólne;
- Miejsce i czas trwania konkursu;
- Uczestników konkursu;
- Udział małoletnich w konkursie;
- Sposób zgłaszania;
- Zadanie konkursowe i nagrodę;
- Sposób wyłonienia zwycięzcy;
- Sposób poinformowanie zwycięzcy o nagrodzie;
- Możliwość dalszego wykorzystania pracy konkursowej pod kątem praw autorskich;
- Reklamacje;
- Ochronę danych osobowych;
- Komisję konkursową;
- Zakres odpowiedzialności Organizatora;
- Postanowienia końcowe
- Opracowanie formularzy, zgód, checkboxów związanych z uczestnictwem w konkursie;
- Opracowanie klauzul informacyjnych na potrzeby realizacji obowiązku informacyjnego w ramach gromadzenia danych osobowych w ramach konkursu;
- Wsparcie prawne w pracach Komisji konkursowej na etapie wyłonienia zwycięzcy;
- Wsparcie prawne na etapie zgłaszania reklamacji;
- Wsparcie i doradztwo co do sposobu umieszczania komunikatów prawnych zgodnie z przepisami we wszystkich kanałach informowania o kampanii, konkursie radio, Youtube, TV, Facebook, TikTok, LinkedIn, Instagram, gazetki reklamowe, strona internetowe, kanały partnerskie;
- Doradztwo prawne i analiza w zakresie możliwości wykorzystania baz danych, którymi dysponuje Administrator do informowania o akcji reklamowej pod kątem ochrony danych osobowych
- Bieżące konsultacje prawne w zakresie komunikatów, rozwiązań wykorzystywanych przez Marketing do realizacji celów kampanii reklamowej.
- Wsparcie podatkowe w całym procesie: wypracowanie optymalnego modelu podatkowego, opinia podatkowa udział w całym procesie i odpowiednia analiza/uzupełnienie ww dokumentów o konieczne zapisy podatkowe.